Таблиці

Оцінка психомоторного розвитку дитини раннього віку

  • PDF
  • Друк
  • e-mail

Оцінка психомоторного розвитку дитини на першому році життя

Вік міс.

Моторика

Статика

Сенсорні реакції

Мова

Емоції та соціальна поведінка

1

Фізіологічний гіпертонус мязів зменшується, атетозоподібні рухи кінцівок до кінця місяця згасають. Виражені безумовні рефлекси: хоботковий, смоктальний, хапальний, Моро, Бабкіна, повзання[1].

Починає тримати голову декілька хвилин в горизонтальному положенні, лежить на животі наприкінці місяця.

З’являється короткотривале розглядання зовнішнього середовища та слухове зосередження.

Поява гуління поодинокими звуками наприкінці місяця, вимовляє голосні звуки між „а”, і „е”.

 

Реагує незадоволенням на сильні звукові та світлові подразники. Побачивши обличчя, на мить зупиняється на ньому.

2

Повертає головою в різні боки.

Починає тримати голову декілька хвилин і в вертикальному положенні.

Тривала зорова реакція за предметом, який рухається. Зосередження на звук.

Часте коротке гуління.

Реагує усмішкою на розмову. Фіксує погляд на обличчі, яке рухається.

3

Починають зникати більшість безумовних рефлексів (пошуковий, хоботковий, Бабкіна, хапальний). Тягнеться за іграшкою. Нормалізується м’язовий тонус.

Добре тримає голову.

У відповідь на звукові подразники та яскраві предмети з’являється зосередження, активна реакція.

Часте, тривале гуління. Перші складові ланцюжки „ррр”.

Комплекс пожвавлення у відповідь на емоційне спілкування. Соціальна посмішка.

4

З’являються спрямовані рухи рук: все краще бере іграшку. Повертається із спини на бік. Зникає більшість безумовних рефлексів (Моро, хапальний, повзання).

В вертикальному положенні з’являються перші прояви опори ногами. В положенні на животі - впевнена опора на передпліччя.

Окрім чіткої уваги на звук, предмети, характерним є комплекс пожвавлення при зустрічі з рідними людьми. Вперше починає пізнавати маму. Розглядає іграшку у своїй руці.

Часте тривале, співуче гуління різними звуками. З’являються змично-губні приголосні „м” ,”б”, викрики радості.

Голосно сміється у відповідь на емоційне словесне звернення.

5

Починає повертатися зі спини на живіт.

Тягнеться рукою до іграшки і торкається до неї.

Стоїть при підтримці за підпашки, спирається на кінчики пальців.

Окрім більш чіткої реакції на звуки, характерним є оральна увага на яскравий предмет. Перші прояви розпізнавання своїх та чужих людей, радість при появі іншої дитини.

Ритмічні складові ланцюжки.

Радіє іншій дитині, бере у неї з рук іграшку, реагує на строгі та ласкаві інтонації. Голосно сміється, коли до неї звертаються.

6

Активно повертається із спини на живіт, починає повертатися із живота на спину. Хапає цілеспрямовано, запропоновану іграшку, перекладає з однієї руки в іншу.

В положенні на животі спирається на витягнуті руки або повністю відкриті долоні. Починає сідати через поворот набік, спираючись на руку.

Більш адекватна реакція на появу матері, батька та чужої людини. Слідкує за іграшкою, яка впала донизу.

Балакання: послідовне приєднання різноманітних виразних складів із зміною сили звуку та висоти тону.

Емоції диференційовані, тягне руки, щоб взяли на руки. По-різному поводить себе із знайомими та незнайомими.

7

Лежачи на спині, грається ногами (координація „рука-нога). Перекладає іграшки з одного місця на інше, з руки в руку.

Сидить з прямою спиною. При підтримці за тулуб, на твердій основі пружинить (танцює).

Намагається дістати предмет, якщо це можливо зробити, змінивши положення тіла.

Продовжує балакання.

Бере участь у грі, повторюючи дорослих, змучившись, починає вимагати уваги найближчої людини (найчастіше матері).

8

Хапає кожною рукою по кубику і довільно тримає їх нетривалий час.

Повзає на животі (по-пластунськи, як тюлень), переставляючи вперед руки. Самостійно лягає, сідає, піднімається.

При відповідному вихованні показує ручками „до побачення”, „тосі-тосі”. Киванням голови показує згоду чи заперечення.

 

Добре белькоче, ясно вимовляє звуки „ба”, „ма”, „да”.

Адекватні емоційні реакції у відповідь на спілкування. Спостерігає за діями інших дітей, сміється, белькоче.

9

Може самостійно гратися з різними іграшками. Навмисне скидає предмет.

Розгойдується на руках і колінах. Сидить вільно. Стоїть при підтримці за руки.

Адекватно відповідає діями на прості запитання та прохання „дай мені ляльку”, „посидь тут”. Знає своє ім’я. Реагує на музикальні звуки танцювальними рухами.

Чітке подвоєння складів.

Легко вступає у контакт на емоційному, ігровому, словесному рівнях. Повторює дії інших дітей.

10

Кількість цілеспрямованих рухів збільшується: складає пірамідку, кладе іграшки на місце, закриває ящики тощо. ”Пінцетне” захоплення: бере маленький предмет витягнутим вказівним і великим пальцями.

Можна вести, підтримуючи за одну руку. Повзає на поверхнях різної висоти, багато дітей самостійно стоять, підтримуючись за будь-який предмет.

Більш виражені та збагачені вказані прояви. Повторює рухи дорослих „розмовляє по телефону”, „помішує кашу”. Спеціально кидає іграшку.

З’являються перші слова, які дитина розуміє, в словниковому запасі декілька слів. Вступає у діалог, правильне звучання відомих складів.

Емоційний стан чітко проявляється різноманітними мімічними рухами, голосовими реакціями. Реагує на все нове, дивується. Грається з дітьми однією іграшкою.

11

„Щипцеве” захоплення: хапає маленький предмет, подушечками зігнутого вказівного і великого пальців.

Повзає на руках і колінах з перехресною координацією. Стоїть без опори. Робить кроки вперед, при підтримці за обидві руки.

Виконує прості вимоги та прохання. Орієнтується в поняттях „можна”, „не мо жна”, розуміє заборони: „сиди тихо”, „не бери”. У дитини з’являються перші друзі, з якими вона грається.

Кількість односкладових слів витісняється двоскладовими. Вживає слова спрощеного варіанту „ляля”, „нозя”, „цяця”.

Махає рукою на прощання. Радіє приходу дітей. Вибіркове ставлення до дітей.

12

Може гратися іграшками годину і більше.

Ходить вздовж меблів, при підтримці за одну руку, або самостійно.

Виконує дедалі більш складні вимоги та прохання, розуміючи їх. Кількість проявів реакції на зовнішнє середовище збільшується.

Мовний запас 8-12 слів.

Протягує іншій дитині іграшку, супроводжуючи це сміхом та белькотінням. Шукає іграшки, які заховані. За проханням обіймає батьків, прагне схвалення, підтвердження свого успіху близькою людиною.

 

 

Орієнтовна схема введення продуктів та страв прикорму при природному вигодовуванні дітей першого року життя

  • PDF
  • Друк
  • e-mail

Орієнтовна схема введення продуктів та страв прикорму при природному вигодовуванні дітей першого року життя*

Продукти і страви прикорму

Термін

вве-

дення (місяці)

Об‘єм залежно від віку дитини

6 міс.

7 міс.

8 міс.

9 міс.

10-12 міс

Сік (фруктовий, ягідний, овочевий), мл

6

30-50

50-70

50-70

80

100

Фруктове пюре, мл

6

40-50

50-70

50-70

80

90-100

Овочеве пюре, г

6

50-100

150

170

180

200

Молочно-круп‘яна каша, г

6-7

50-100

100-150

150

180

200

Молочно-злакова каша, г

7-8

Кисломолочні продукти, мл

8-9

-

-

50-100

100-150

150-200

Сир, г

6,5-7,5

5-25

10-30

30

30

50

Яєчний жовток, шт.

7,0-7,5

-

1/8-1/4

¼-1/2

1/2

½-1

М‘ясне пюре, г

6,5-7,0

5-30

30

50

50

50-60

Рибне пюре, г

8-10

-

-

10-20

30-50

50-60

Олія,

6

½ ч. л.

½ ч. л.

1 ч. л.

1 ч. л.

1 ч. л.

Вершкове масло,

6-7

½ ч. л.

½ ч. л

1 ч. л.

1 ч. л.

1 ч. л.

Хліб пшеничний, г

8-9

-

-

5

5

10

*В таблиці вказані орієнтовні терміни введення прикорму та його кількість. Тому

кількість запропонованої їжі повинна ґрунтуватись на принципах активного годування:

годувати повільно та терпляче, заохочуючи дитину, силою не заставляти їсти.

 

Фотогалерея

Замовте журнали

Free Joomla Templates by JoomlaShine.com